Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

vrijdag 15 november 2019

Snaidero keuken in Zeeland (project 882)

Een paar jaar terug heb ik een Snaidero keuken geleverd aan een klant in Oudelande (project 641). Een hele mooie roestvrijstalen keuken in een eilandopstelling.

Deze keuken was toen geplaatst door de monteurs Jan en Joop, hier onder zien jullie de video die ik toen van de keuken had gemaakt.



De klant is onlangs verhuisd naar Wemeldinge (ook in Zeeland). Ze hebben er een heel mooi huis gekocht; alleen de keuken was niet echt van deze tijd. Zodoende heeft de klant recentelijk opnieuw een keuken bij me gekocht (project 882). Inmiddels is ook deze keuken door Jan en Joop geplaatst.


De nieuwe keuken lijkt heel erg op de vorige keuken die de klant bij me heeft gekocht. Toch zijn er wat dingen veranderd. Bij de vorige keuken had de klant een wit composiet blad bijvoorbeeld, het nieuwe blad is wit Corian. Corian voelt fijner (warmer) aan en is ook niet zo gevoelig voor breuk (bij overhangende bladen moet je heel erg oppassen voor breuk bij graniet en composiet). Een ander voordeel van Corian is dat je het blad extreem lang kunt maken. Het blad bij project 882 is daarom ook 325cm lang. Je kunt er in deze situatie dus ook met meer mensen aan zitten.

Vervolgens heeft de klant de kleur aangepast. Ze wilden weer eens wat anders als roestvrijstaal qua deuren. De hoge kasten hebben ze in wit hoogglans gedaan (net als bij mij thuis). Het eiland echter is in loodgrijs metallic hoogglans gespoten.

Tenslotte zijn ook de apparaten anders. Bij de vorige keuken had de klant bijvoorbeeld een hoge druk stoomoven. Voor de nieuwe keuken is overgestapt naar de Neff FullSteam oven.

Ook qua afzuigkap is voor een ander systeem gekozen. In plaats van de plafondafzuigkap heeft klant nu de zwarte Twister afzuigkap op bipolaire ionisatie (thuis heb ik dezelfde afzuigkap maar dan in Titanium).

Met bipolaire ionisatie blaas je geen warme lucht naar buiten maar wordt gezuiverde lucht terug je huis in geblazen. Daarom is dit beter voor je energierekening/comfort/milieu.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten