Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

maandag 1 februari 2021

Bahay Kubu klaar

Vorige maand had ik een berichtje geschreven over ons projectje in de Filipijnen. Inmiddels is de Bahay Kubu zo goed als klaar.
























Zo`n Bahay Kubu is niet een "permanent" huis zoals wij dat gewend zijn. Het gaat maar zo`n 10 jaar mee. De bedoeling is dat er naast de Bahay Kubu dus ook een stenen huis komt.

Het zou immers fijn zijn dat als we met pensioen gaan over een jaar of 20 dat er nog wat staat 😄. Tussendoor willen we onze huisjes verhuren aan vrienden, familie en bekenden.
























Het stenen huis willen we bouwen in de Cape Dutch stijl.

Deze stijl huizen komt uit Zuid Afrika en vind je nu nog veel in de buurt van Stellenbosch.

Op dit moment zijn ze de grond aan het ophogen voor dit stenen huis. Ik wil het huis graag wat hoger als zeeniveau hebben. Mijn schoonouders vinden het onzin trouwens. Het verschil tussen eb en vloed is namelijk heel klein in de Filipijnen.
























Dan tenslotte nog wat anders. Afgelopen maandag hebben ze een verstandskies bij me getrokken. Ze hebben nogal moeten wroeten met een boor. Mijn gezicht ziet er nu aan 1 kant een beetje uit als een hamster. Praten is ook ietwat pijnlijk. Op zich wel mazzel dus dat we hier in Nederland in een lockdown zitten nu.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten