Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

vrijdag 27 januari 2017

Fontana mengkranen

In de keukenshowroom hier verkoop ik meestal Solitaire kranen (de Fontana kranen met uittrekbare slang). Maar zoals het jullie misschien al is opgevallen, deze kranen staan niet meer in het Neff boek. Ik kan nu nog 2 types leveren, allebei met uittrekbare slang.

De ene versie (de Fontana 40 keukenkraan) is de versie zonder licht. Dus een mooie éénhendelkraan met uittrekbare slang. Deze uittrekbare slang is handig voor bijvoorbeeld het schoonmaken van je spoelbak zelf. Vroeger dacht ik dat zo`n slang gauw stuk zou gaan, maar dat is gelukkig niet het geval.


De andere versie (de Fontana Luce keukenmengkraan) heeft eveneens een uittrekbare slang. Het leuke is echter dat het water bij deze kraan gekleurd wordt door ingebouwd licht.


Het water wordt dus rood bij warm water en blauw bij koud water! Super chique en wel een leuke "gadget". Helaas zijn er 2 "maren". Ten eerste is de meerprijs voor het licht vrij fors. Ten tweede kan het voorkomen dat de lichtfunctie stuk gaat.



Stel bijvoorbeeld dat er alleen blauw licht uit komt en geen rood licht. Het is dan wel geen ramp (er komt immers nog steeds stromend water uit de kraan), maar klanten vinden dit toch niet zo grappig. Er zit dus wel wat aftersales op (de slang kan vervangen worden), maar de garantie van de kranenfabrikant is zonder het arbeidsloon. Met andere woorden, ze sturen het onderdeel op en daarmee is voor hen de kous af. Zelf heb ik dus meer de voorkeur voor de kraan zonder licht (uit garantie oogpunt), maar ik geef toe; het licht is wel heel leuk...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten