Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 24 april 2014

Rolluikkast in je keuken

Toen ik nog geen pantry kasten maakte verkocht ik in het verleden ook wel eens een rolluikkast. Bijvoorbeeld keuken project 121 in Middelburg, keuken project 219 in Arnemuiden, keuken project 321 in Rotterdam en keukenproject 440 eveneens in Arnemuiden.


Zo`n rolluikkast gebruik je om losse keukenapparaten (keukenmachine, koffiezetter, citruspers etc) uit het zicht te hebben. Klanten vinden het niet fijn als dit op het werkblad staat. Niet altijd had Snaidero zo`n kast in het assortiment (het is niet zo Italiaans), ik liet die toen maken bij een bedrijf in Duitsland (wat helaas niet meer bestaat).

Deze Duitse rolluikkasten waren helaas wel ietwat storingsgevoelig. In die gevallen moet monteur Steef dus aan de slag om de kast te repareren (foto hier onder). Hoe dan ook, ten opzichte van de pantry oplossing heb je met de rolluikkast ook wel wat voordelen. Zo staat er nooit een deur in de weg en is het goed voor mijn omzet (grapje). De rolluikkast is ook sneller te monteren (is dus goedkoper qua montage). Nadelen zijn er ook. De rolluikkast is minder diep en wat meer storingsgevoelig. Een spoelbak of kraan wordt natuurlijk helemaal lastig.


Toevallig had ik vandaag een klant die vroeg om zo`n rolluikkast. Vandaar dat ik toch even naar Italië moest bellen om te vragen of er nog rolluikkasten zijn. Nou, Snaidero wilt best zo`n kast voor me maken. Ik heb inmiddels de benodigde informatie en foto`s binnen gekregen. De Snaidero rolluikkast is er in twee breedtes, 60cm (M12TXM) en 90cm (M12TXT). De hoogte is variabel tussen 120 en 128cm. De diepte is 45cm (binnenwerks zal dat wel wat minder zijn).


De romp (het kastje zelf) is zilvergrijs en de legplanken zijn van glas. Boven in de kast zit een LED spot die met sensor wordt geschakeld. Bij de kast moet nog een transformator meebesteld worden (bereikbaar monteren omdat deze wel eens stuk kunnen gaan).


Het jalouzie van de kast is trouwens in staalkleur. Onderaan het jalouzie zit dan weer een greep gemonteerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten