Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 10 april 2014

Presentatie Ola 25 keuken in Milaan

Gisteren had ik foto`s op het blog gezet van de nieuwe Snaidero Idea keuken. Naast de nieuwe Idea wordt nu ook de Snaidero Ola 25 gepresenteerd op de EuroCucina. De Ola 25 is (net als de Ola 20 keuken) ontworpen door Paolo Pininfarina.


Het gaat om een jubileum model in verband met de 25 jarige samenwerking tussen Snaidero en Paolo Pininfarina. Deze Ola 25 keuken wordt in een gelimiteerd aantal geproduceerd. Er worden slechts 84 Ola 25`s gemaakt, dit omdat het bedrijf Pininfarina 84 jaar bestaat.


Speciaal voor de Ola 25 zijn er nieuwe kleuren en materialen ontwikkeld. Zo is er een champagnekleurige mat lak, speciale greeplijsten en ook een aangepaste kleur poot voor onder het "boomerang" werkblad.


De binnenkanten van de kasten van de Ola 25 zijn ook anders als de binnenkanten van de "gewone" Ola 20. De gewone binnenkanten zijn lichtgrijs, de Ola 25 binnenkanten zijn in carbon. Qua prijsidee moet ik eerlijk zeggen dat de Ola 25 zo`n 40% duurder ligt als de Ola 20. Tenslotte krijgen alle Ola 25`s een eigen nummer en een certificaat. Op het certificaat staan de handtekeningen van zowel Edi Snaidero als Paolo Pininfarina. Toevallig heb ik zelf ook zo`n certificaat, maar dan van drie Ola versies terug (hoort bij nummer 210 van die serie).


Hoe dan ook, er zijn nu nog maar 82 Ola 25`s over. M`n collega Samir heeft zowel nr. 1 als nr. 2 gekocht. Samir heeft in Moskou een Snaidero showroom (zie foto hier onder).


Voor wie `t leuk vindt. De beursfoto`s van Milaan staan hier. Niet alle foto`s op die pagina zijn van Snaidero, ik heb ook andere merken bekeken om te kijken wat de trends en zo zijn. Op sommige stands mocht ik geen foto`s maken laat staan filmen. Het was zelfs zo erg dat ik bij 1 stand werd verzocht de stand te verlaten omdat ik geen klant was bij die fabrikant (wel gek als je betaald hebt voor een toegangskaartje).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten