Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

maandag 8 juli 2013

Gashaard uit showroom

Monteur Mart gaat de Helex gashaard achterin de showroom weghalen. Deze heb ik uitverkocht aan een klant hier op het dorp die een paar jaar terug ook een keuken bij me heeft gekocht (project 429). Jan en Joop hebben toen die keuken geplaatst en klant had ook het liefst dat Jan en Joop nu de haard gingen doen. De mannen hebben het nu echter veel te druk, daarom heb ik Mart gevraagd.
Zodra de oude haard weg is wilt Mart de leisteen vloertegels aanhelen en de nieuwe Helex gashaard monteren. Ik heb een nieuwe Helex gashaard besteld met een concentrische aansluiting. Het gaat ongeveer zo`n haard worden als op deze pagina, maar dan iets smaller (ik kan zo`n hele brede haard niet kwijt nu). Een haard met concentrische aansluiting houdt trouwens in dat de lucht voor de verbranding van buiten wordt gehaald. De haard heeft dan een volledig gesloten systeem. Dit is in de eerste plaats heel veilig (er komt geen rook de kamer in) en in de tweede plaats is je rendement veel hoger (er wordt geen opgewarmde lucht vanuit de kamer gebruikt voor de verbranding).
Hier boven nog een foto van zo`n Helex gashaard met concentrische aansluiting die ik geleverd heb bij project 572. Bij project 572 heb ik de haard op 110cm breedte geleverd, in de showroom wordt het er eentje van 100cm breedte (hoogte is 38cm). Net als bij project 572 heb ik ook voor hier de set met carrara steentjes meebesteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten