Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

dinsdag 21 augustus 2012

Werkbladen in roestvrijstaal

Bij Italiaanse design keukens wordt vaak gewerkt met roestvrijstaal. Nu doe ik daar zelf ook vrolijk aan mee natuurlijk, maar vertel er uiteraard wel bij dat de krassen "er gratis bij zitten". Als je daar rekening mee houdt is rvs eigenlijk het beste blad wat je kunt kopen. Lekker schoon en vergeleken met corian/graniet/composiet ook goed geprijsd. Enfin, heb ik al vaak genoeg over geblogd. Goede wijn behoeft geen krans. Vanmiddag had ik Andries en Gerrit aan de telefoon. Ze hebben voor in hun nieuwe appartement een Snaidero keuken bij me gekocht. Voor in hun "pantry" hebben ze gekozen voor roestvrijstaal. De keuken zelf wordt voorzien van een Corian aanrecht. Gerrit was vergeten hoe het rvs er uit ziet, dus hierbij een foto van het roestvrijstalen aanrecht op m`n nieuwe S12 showroomkeuken opstelling. Glad mat geborsteld heet dit officieel.
In de S12 keuken heb ik een Lorreine spoelbak gemonteerd. Dit is een spoelbak die vlak ingelast is en een hele mooie strakke radius heeft in de hoeken. Hieronder een foto van deze strakke spoelbak.
Ingelaste spoelbakken zijn natuurlijk wel heel chique, een beetje hetzelfde idee als de Corian spoelbak die in één stuk met het werkblad worden uitgeleverd. Bij veel keukens worden normaal geïntegreerde spoelbakken gecombineerd zoals de Franke QTX210 en QAX210. Hieronder een foto van de QAX210 (het verschil zit `m in de plug (ene gewone korfplug en de andere Turbo korfplug). Bij deze geïntegreerde spoelbak zie je de flens heel goed zitten (dat is het stuk rvs wat rondom de spoelbak is blijven zitten).
Eventueel kun je trouwens bij werkbladen in graniet/composiet/marmer etc. ervoor kiezen om de flens optisch weg te laten. Dat noemen ze "onderbouwen". De flens wordt dan met super goede lijm aan de onderkant van het blad vastgelijmd. Dit heb ik gedaan bij bijvoorbeeld de huidige S14 showroomkeuken (onderstaande foto).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten