Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 23 augustus 2012

Foto`s Gioconda showroomkeuken

Daarnet sprak ik een Belgische klant voor m`n Snaidero Gioconda showroomkeuken. Op de aanbiedingen pagina staan maar een paar Gioconda foto`s, daarom wilde ze graag nog wat extra afbeeldingen van deze Italiaanse design keuken. Dus vandaar hierbij nog wat foto`s van de showroomkeuken zoals hij nu hier opgesteld staat.
In de lade onder de gaskookplaat zit een houten inzet met verstelbare pennen. Je stelt de pennen in op de maat van je borden danwel pannen en je hebt hierdoor een handiger inrichting van je lade. Ook zitten er de glazen zijstukken op (zodat er minder snel wat uit de lade valt) en verlichting die aangaat als je de lade open doet. Alle onderkasten van de Snaidero Gioconda showroomopstelling bestaan trouwens uit ladekasten van 90cm breed.
Hierboven nog een andere foto van de ladekast onder de kookplaat. Te zien is dat er ook een minder hoge lade boven de grote ladebak zit. Ik denk dat je hier in de praktijk de bestekindeling in gaat doen (er zitten trouwens verschillende bestekindelingen in deze showroomkeuken).
Bij de ladekast helemaal rechts zit ook een binnenlade achter de grote voorraadlade. Dit is wel handig omdat niet alle dingen hoog zijn. Eerlijkheidshalve moet ik wel vertellen dat aan de rechterkant van deze kast een kras in de lak zit. Is bijgewerkt maar als het heel erg in het zicht komt zou ik `m toch even laten bijspuiten bij de spuiter hier (is niet duur hoor).
Hierboven een foto van de ladekast die helemaal links in het blok zit. Bovenin weer de wat lagere lade met daarin een beukenhouten bestekindeling incl. rolhouders voor aluminium folie etc. (je scheurt dit dan makkelijk af). Ook zit hierin weer verlichting en een extra binnenlade. Omdat de kasten extra diep zijn is ook de bestekindeling extra diep uitgevoerd. Het marmeren werkblad is daarom ook extra diep op 79cm.
De bovenstaande foto is van de aanrechtkast (spoeltafel in Belgie), ook deze kast is met luxe lades uitgevoerd. Omdat een aanrechtkast wel eens wat klam / vochtig kan zijn is de bodem bij de lade in aluminium uitgevoerd (ook de zijkanten en bodem van de kast zelf). Ook de afvalemmers horen bij de keuken. Boven de afvalemmers zit een roestvrijstaal paneel zodat je er nog dingen op kunt zetten. Ik kan me voorstellen dat je daar een schuurspons of vod (vaatdoek in Nederland) op legt. Het ladefront boven de voorraadlade van de spoelkast is trouwens blind, dit wilt zeggen dat het greepje er voor de symmetrie op zit. Er kan daar natuurlijk geen lade omdat die dan dwars door de spoelbak zou gaan.
Bij de showroomkeuken horen ook 3 kolomkasten van 60cm breed. In de linkse kolomkast zit nu nog een Whirlpool koel-/vriescombinatie, maar die heb ik uitverkocht aan een andere klant uit België (Erpe-Mere). Ik heb hier een nieuwe Neff koelkast voor besteld. Onder de Smeg hetelucht oven zit nog een extra rvs besteklade en daar weer onder zit de Neff vaatwasser. De rechter kolomkast is in gebruik als voorraadkast. Zelf heb ik er nu wat speelgoed voor kinderen in zitten, bij de klant thuis straks lijkt me het voor de hand liggend dat hier in elk geval glaswerk in komt (glaswerk bewaar je normaal gesproken niet in een ladekast en dit is de enige kast in de keuken waar geen lades in zitten).
Het blad van de Gioconda showroomkeuken is zoals gezegd op 79cm diepte uitgevoerd. Omwille van het design is gekozen voor een superdun marmer. In het blad zit natuurlijk de dubbele spoelbak (lekker groot) en de Smeg gaskookplaat. Nu verkoop ik tegenwoordig weinig Smeg en ook weinig gas meer, maar bij deze keuken hoort gewoon zo`n kookplaat. Sorry, inderdaad omwille van het design. Hier kun je gewoon geen inductiekookplaat in monteren (net zoals een corian of roestvrijstaal blad niet past op deze landhuiskeuken).
In plaats van wandtegels is bij deze Italiaanse landhuiskeuken ervoor gekozen om een strook marmer in de wand door te laten lopen. Om het weer niet al te zwaar te laten tonen is dáár weer boven een plaat gemonteerd met daarin weer een ophangsysteem voor o.a. een glasplaat links en rechts van de Snaidero keuken. Boven deze plaat zit weer een luifel met geïntegreerde spots en de dampkap. Qua montage is het best een keuken met wat instinkertjes, het lijkt me geen goed idee om deze keuken door een vreemde plaatser te laten plaatsen. Ik denk dat het ook beter is dat de plaatser die de keuken hier demonteert hem straks ook weer opbouwt. Het spreekt voor zich, maar toch meld ik `t maar even. Ook voor deze showroomkeuken geldt: OP=OP en WEG=WEG.