Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

vrijdag 24 augustus 2012

Showroomkeuken S11 Kube bij Snaidero Concept Store

Gisteren had ik contact met een meneer uit Rosmalen voor de Snaidero S11 showroomkeuken. Hij wilde wat meer weten en daarom deze keer wat meer detailfoto`s van de showroomopstelling S11/Kube zoals deze nu staat opgesteld in de showroom. Allereerst de gewone foto van de keuken zoals die dus ook op de site staat.
Deze Snaidero keukenopstelling is in 2010 in de showroom geplaatst als vervanging van de Snaidero Ola 2000 keuken die ik toen had staan. De keuken is in echt hout uitgevoerd (dus geen laminaat/plastic) en de fineer loopt horizontaal over de deuren. Dit in tegenstelling tot de S13 keuken waar ik gekozen had voor verticale fineer (is bij die keuken opstelling weer mooier vind/vond ik).
Helemaal links begint de S13 keuken met een hoge kast met daarin een Liebherr koel-/vriescombinatie. Deze koel-/vriescombinatie heeft (en dat hebben echt niet alle koelkasten) een aparte motor voor de koelkast en een aparte motor voor de vriezer. In de koelkast zit LED binnen verlichting en demping op de deuren. Het enige nadeel van deze koelkast is dat deze aangesloten is geweest, dus niet gloednieuw. Mocht dit voor klant een probleem zijn dan kan ik `m (tegen geringe meerprijs) ook omwisselen voor een normale koel-/vriescombinatie.
Naast de houten hoge kast begint het ladeblok met daarin 3 extra diepe ladekasten van 90cm. Omdat de ladekasten extra diep zijn is ook het werkblad verdiept naar wel 84,5cm (dus méér werkruimte). Onder de spoelbak is ook een ladekast gemaakt, in de onderste lade zit ook een afvalsysteem en de aluminium bekleding van de spoelkast bescherming (bodem en zijkanten). Ook de bovenste lade van de spoelkast is bruikbaar, er zit alleen een uitsparing in voor de spoelbak zelf. De spoelbak is trouwens een roestvrijstaal geïntegreerde spoelbak met korfplug van het merk Franke. Achter de spoelbak zit een Neff mengkraan met uittrekbare slang.
De middelste ladekast van de S11 showroomkeuken is zoals gezegd extra diep en heeft 2 grote lades met achter de bovenste lade een binnenlade. De binnenlade is gebruikt voor de massief houten bestekindeling met rolhouders. De onderste voorraadlade heeft verlichting (bij de bovenste kreeg ik dat er niet meer "ingepropt" omdat daar de besteklade zit).
De meest rechtse ladekast van 90cm heeft zowel boven als onder binnenverlichting. Deze verlichting gaat aan als je de lade open doet (dat gaat automatisch, een demo hiervan heb ik onlangs geblogd). Boven deze ladekast is een Míele inductiekookplaat van 60cm breed gemonteerd. De 3 ladekasten van 90cm heb ik trouwens in wit hoogglans lak gespoten, bijna exact dezelfde kleur als het wit composiet werkblad en de achterwand.
Rechts van de kookplaatkast staat opnieuw een hoge kast van 60cm breed. In deze kolomkast zit onder de Neff vaatwasser en daarboven de Smeg hetelucht oven (geen kleintje maar een 60cm hoge).
Boven het ladeblok zitten weer 3 greeploze klepkasten. De eerste 2 (van links gezien) zijn met "Swing" opening en hebben een aluminium binnenbekleding en glazen legplank. Ook zit er verlichting in die zowel naar binnen als naar onderen schijnt. De kasten zijn niet echt voordelig, dit maakte de normale prijs van deze keukenopstelling best wel duur. Daarom denk ik het in de volgende keuken niet meer op te nemen (al is het wel heel mooi). Omdat ik niet wilde boren in de mooie achterwand van de keuken (ik heb gewoon een plaat werkblad op de muur geplakt) heb ik de stopcontacten voor Algemeen Gebruik onder de bovenkast gepland. Mocht de klant straks toch stopcontacten in de plaat willen, geen punt natuurlijk maar persoonlijk vind ik dat wat minder mooi bij deze keuken.
De laatste wandkast is in gebruik voor de ingebouwde Snaidero dampkap. In de dampkamp zitten ook 3 lampjes, deze zijn apart schakelbaar van de kap. Dus de lampjes kunnen branden zonder dat de motor van de dampkap draait. Over verlichting gesproken, onder het ladeblok van de 3 ladekasten zit ook LED plintverlichting. Ik vond dat het blok hier meer van ging "zweven". Op de eerste foto bovenaan is denk ik wel te zien wat ik bedoel. Tenslotte nog wat huishoudelijke dingetjes over deze showroomkeuken; de decoratie in de keuken is van mij en blijft hier (borden, pannen etc), de montage is niet inbegrepen in de prijs en voor de keuken geldt OP=OP en WEG=WEG.