Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 30 augustus 2012

Keuken Nieuwrode België

Gisteravond laat zijn Jan en Joop weer terug gekomen vanuit België. De hoge kasten van de nieuwe Snaidero keuken zijn inclusief de Míele toestellen gemonteerd nu en helemaal afgeplakt. Ook hebben Jan en Joop de dampkap inclusief het verlaagde plafond klaargemaakt. Medio oktober gaan Jan en Joop weer een dagje terug naar Nieuwrode om het eiland te monteren. In de tussenliggende periode kan de plakker (stucadoor) van klant de muren en plafonds doen. Ook moet de tegelaar (tegelzetter) van klant nog een tegelvloer leggen (ik zet m`n keukeneilanden graag pas nadat de vloer gelegd is).
Zelf ben ik nog steeds bezig met het ontwerpen van de nieuwe showroomkeukens, leuk natuurlijk maar kost ook wel veel tijd. Ik wil het graag écht goed uitgedacht hebben, niet zomaar wat neerzetten en kijken wat er gebeurt. Eerst wilde ik bijvoorbeeld gaan uitpakken met Míele ICE apparaten. Ik heb al heel veel Snaidero keukens met Neff apparatuur, ik vond ICE wel een mooie aanvulling. Ook loopt ICE nu net lekker hier in de showroom (heb gisteren weer 3 ICE apparaten verkocht). Na overleg met Míele begreep ik dat de Míele ICE serie er uit gaat begin volgend jaar. ICE is dus weer van m`n "moodboard" verdwenen. Al staan daar wel andere dingen op waar ik wat mee ga sleutelen.
Bij de bovenstaande keuken zijn bijvoorbeeld greeploze hoge kasten gebruikt, de greeplijsten zitten echter alleen bij de kasten waar een greep nodig zit. De andere kasten gaan met druksluiting. Ik pas dat bij m`n laatste ontwerpen voor klanten in de showroom ook wel toe en daarom wil ik het ook een keer in de showroom zetten.
Bovenstaande keuken vind ik ook erg mooi, hout blijft gewoon sfeer geven. Het nadeel van hout vind ik wel dat het sterk trendgevoelig is. Ik ben daar dus nog niet helemaal uit.
En dan roestvrijstaal natuurlijk. Ik ben wel een beetje weg van rvs, ik denk dat ik er toch wel meer keuken opstellingen mee wil gaan invullen. Roestvrijstaal is niet modisch (in tegenstelling tot hout) en kwalitatief extreem goed. Zeker als keukendeur vind ik het uitermate geschikt, rvs is immers vochtbestendig, schoon en duurzaam. Met name door m`n unieke lakbehandeling zie je ook nog eens heel weinig op deze roestvrijstalen deuren. Enfin. In ben dus nog druk aan het bedenken wat ik ga neerzetten.
Volgende week gaan Jan en Joop trouwens een nieuwe showroomkeuken monteren hier in de showroom (in plaats van de keuken die naar Erpe-Mere gaat).