Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

maandag 9 september 2013

Mosselrecept aangepast

Een poosje terug heb ik samen met Piet (een klant) mesheften klaar gemaakt in de stoomoven. We kwamen er achter dat 1 minuut 120 graden genoeg was voor de mesheften. Afgelopen weekend heb ik toch maar thuis geprobeerd of 1 minuut 120 graden werkt voor de mossels. Inmiddels weet ik dus dat dit prima gaat. Gewoon gaatjespan en dan 1 minuut op 120 graden. De foto hier onder heb ik van `t weekend thuis gemaakt. Je ziet dat de mosselen allemaal mooi open zijn gegaan. Bij de mosselavond binnenkort in de showroom wil ik nog even gaan checken wat de klanten lekkerder vinden, de oude (drukloze) manier of de snelle versie op 1 minuut.
Dan tot slot nog even wat anders. Ik denk echt dat we meer Nederlandse vis en mosselen moeten eten. Er komt nu heel veel vis uit Azië wat niet echt altijd "koosjer" is, lees bijvoorbeeld dit artikel. Het is toch wel triest dat er laatst bijvoorbeeld 20 ton platvis van een Arnemuids visserschip is doorgedraaïd omdat er geen vraag naar is. Het wordt dan verwerkt tot vismeel (voer voor bijv. kweekvis). Hier onder een foto van zo`n Arnemuids visserschip.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten