Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

dinsdag 28 december 2021

Samsung in showroom

Eigenlijk heeft Jan Levien nu kerstvakantie, maar vandaag heeft hij alsnog gewerkt. Jan Levien is onlangs vader geworden, dus er waren wat dagen uitgevallen. Vandaar dat hij nu toch nog graag wilde doorwerken.

Jan Levien is op dit moment de hoge kasten aan het monteren van de Snaidero S10 keuken in Lemelerveld (project 1030).

Na de jaarwisseling hoopt Jan Levien als eerste de Snaidero keuken te gaan plaatsen van project 994 in Hengelo en vervolgens project 1033 in Rijswijk.














De andere monteurs (Jan en Julian) zijn vandaag hier in de showroom aan het werk geweest. Ze hebben Neff pyrolyse ovens (B57CR22G0) gedemonteerd. Deze ovens kan ik dan gebruiken als noodoven voor klanten waar de Neff apparaten manco zijn.

Ook zijn er klanten die besloten hebben om de Neff B57CR22G0 Pyrolyse oven te nemen in plaats van de Neff FullSteam oven (omdat ze geen zin hebben om nog langer te wachten). Uiteraard krijgen die mensen het bedrag gecrediteerd (de pyrolyse oven is immers goedkoper als de Neff FullSteamoven).
























In plaats van deze Neff ovens heb ik nu twee Samsung ovens gemonteerd (ik heb nog steeds genoeg Neff ovens in de showroom hoor!). Samsung garandeert snellere levering, vandaar dat ik klanten dit merk als voordeliger alternatief wil aanbieden voor Neff. Samsung maakt zelf computerchips, dus de levering is wat meer stabiel als bij BSH.

Voordeel van Samsung is zoals gezegd de snelle levering. Nadeel is dat het assortiment kleiner is. Je mist bijvoorbeeld de koffiemachine en vacumeerlade. Maar an-sich kunnen veel klanten daar wel mee leven denk ik. Ook mis ik bij Samsung de Neff deur die onder de oven verdwijnt.

Binnen BSH heb ik ook Gaggenau als alternatief voor Neff. Dit is juist een wat minder voordelig merk. Ik dacht dat de levering daar wat meer zeker zou zijn als bij Neff. Maar helaas is dat niet het geval (bij de klant van project 1020 mis ik nog steeds de Gaggenau koffiemachine en afzuigkap).

Over de leverproblemen met de apparaten heb ik een poosje terug onderstaande video gemaakt. In de video noem ik AEG, maar het is Samsung geworden (AEG begon gelijk al met "niet leverbaar" voor de showroom apparatuur).



Zoals jullie weten ben ik echt een Neff man. Ik adviseer mijn klanten daarom dus ook om gewoon Neff te kopen.

Als het apparaat er niet is bij aanvang montage van de keuken dan proberen we per klant een "maatwerk oplossing" te vinden zoals de pyrolyse ovens van Neff uit showroom zoals vandaag gebeurd is.














Tenslotte. Zelf heb ik ook nog even gewerkt. Er zijn weer Snaidero keukens opgehaald om bezorgd te worden bij klanten.

Uiteraard allemaal voor montage na de jaarwisseling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten