Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

vrijdag 2 november 2012

S16 showroomkeuken

Vanmiddag heeft Ingrid nog even een paar plaatjes geschoten van de nieuwe S16 showroomkeuken. Ik vond ze zelf wel heel goed gelukt.
Bij deze showroomkeuken heb ik een spoelgedeelte met ingebouwde vaatwasser gemaakt met daarop een werkblad van composiet. Composiet is een materiaal wat behoorlijk "hufterproof" is en dus ideaal in de keuken. Zo lang het een effen oppervlak is vind ik het een prima materiaal. Als je er een motief in maakt vind ik het persoonlijk echt "nep", pak dan echt natuursteen is mijn advies.
Om de keuken wat meer karakter te geven heb ik een roestvrijstalen kookbrug gemaakt dwars op het spoeldeel. Op de kookbrug kun je natuurlijk prima koken, maar ook lekker tegenover elkaar zitten of bijvoorbeeld je krantje lezen. Omdat dit gedeelte zweeft ziet het er wel lekker luchtig uit. Het is waar dat het roestvrijstaal ietwat krasgevoelig is, maar dat hoort gewoon bij het materiaal. Als een klant niet tegen krassen kan dan moet de kookbrug gewoon in een ander materiaal. In dat geval kun je opnieuw voor composiet kiezen maar dat lijkt me wel ietwat saai overkomen. Roestvrijstaal is super schoon. Je kunt er gewoon kip op laten ontdooïen, even wegpoetsen en dan is het blad weer lekker schoon. Bij veel andere bladen (hout, natuursteen en terrazzo bijvoorbeeld) is het vocht (incl. bacteriën) toch in het blad getrokken. Dat is nou niet bepaald fris/gezond.
Bij het spoelgedeelte zitten er trouwens rondom kasten. Dus bij de spoelkant zelf, op de kopse kant en op de achterkant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten