Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

vrijdag 16 november 2012

Italiaanse wijn en Prosciutto

Gisteravond hebben we de eerste Prosciutto avond gehad hier in de showroom met wijn van Ben van Velzen. Bij de San Daniele Prosciutto heb ik natuurlijk Italiaanse wijn geschonken, de Novello is wel een hele leuke. Deze jonge wijn is eigenlijk de Italiaanse variant van een Beaujolais Primeur. Deze wijn heet "Due Lune" (2 manen), dit slaat op de tijd tussen twee maanstanden waarin de wijn wordt geproduceerd (56 dagen dus). Zo`n Novello kun je tot 1 jaar na het oogsten drinken.
Voor de vegetariërs die wel vis eten heb ik ook maar een voorraad mossels ingeslagen. Deze mossels maak ik klaar in de hoge druk stoomoven. Bij de Zeeuwse mossels heb ik een wit Italiaans wijntje. Dit is een Possessioni Bianco die gemaakt wordt van Garganega en Sauvignon druiven. Deze witte wijn kun je trouwens zo`n drie jaar bewaren en het beste drinken op zo`n 12 graden Celsius. Voor wie meer wil weten over deze (en andere wijnen), stuur even een e-mail naar info@vanleerzem.nl (of bel 0118-613338). Ben heeft vanavond in z`n eigen winkel een wijncursus, dus heb ik hem er helaas niet bij. Ben rijdt trouwens in hetzelfde merk auto als ik, wel jammer dat hij er vanavond niet bij kan zijn. Vanavond komen er immers best veel relaties met een zelfde "tik". Eentje bijvoorbeeld (Alexander) komt helemaal uit Bratislava hierheen gereden met zijn cabrio. Ik kwam met Alexander in contact afgelopen zomer ontmoet op IntSaab in Spa. Hij hoorde dat ik San Daniele Prosciutto had en wilde er ook graag bij zijn.

1 opmerking: