Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

vrijdag 25 mei 2018

Aanpassingen i.v.m. privacywet

Sinds vandaag is de nieuwe privacywet in werking (Algemene Verordening Gegevensbescherming oftewel AVG). Ook ik heb natuurlijk actie ondernomen om me te conformeren aan deze nieuwe wet. Zo heb ik nu een privacyverklaring op de site staan (hier de link).


Het komt er op neer dat ik de klantgegevens van mensen die bij mij iets kopen noteer. Ik bewaar deze gegevens bij het dossier. Dit is nodig omdat ik natuurlijk garantie op de keuken geef. Ook komt het wel eens voor dat leveranciers (zoals bijvoorbeeld Neff) de klantgegevens opvraagt. Dit omdat er bijvoorbeeld een terugroepactie is voor een vaatwasser.

Nieuw is dat consumenten aan kunnen geven dat ik hun klantgegevens moet verwijderen. Dat dus inderdaad. Alleen is het geven van garantie natuurlijk een probleem als het dossier van een klant verwijderd is (welke kleur was bijvoorbeeld het werkblad en waar kwam het vandaan?).

Daarnaast blijf je natuurlijk klantgegevens houden die op bijvoorbeeld fakturen staan. Dit zit in de boekhouding die je minimaal 7 jaar moet bewaren voor de fiscus.



Tenslotte. Ik maak wel eens video`s bij klanten thuis zoals bijvoorbeeld bovenstaande video. Als mensen dit niet op YouTube openbaar willen hebben kan dat natuurlijk ook. Dan maak ik gewoon geen video.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten