Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

zaterdag 1 juli 2023

Sous-vide met de stoomoven

Op Facebook kwam ik wat leuke berichtjes tegen wat ik met jullie wilde delen.

Zo stond er een berichtje over sous-vide werken met de stoomoven. Sous-vide is helemaal hip en je kunt dat makkelijk met de stoomoven doen.
































































Je doet het vlees dus samen met de ingrediënten in de vacuümzak. Vervolgens een uur op 48 graden in de stoomoven.

Na de bereiding op stoom doe je het vlees nog even in de pan voor de kleur.

Eigenlijk lijkt het een beetje op mijn manier van varkenshaas uit de stoomoven (maar ik heb dan geen vacuümzak gebruikt).



Tenslotte nog wat over roest in stoomovens. Ik heb daar in sommige video`s ook al wat over gezegd maar op Facebook kwam ik er ook een paar keer wat over tegen.
































































Ik doe hier natuurlijk ook de klachtenafdeling en heb het nu al een paar keer mee gemaakt bij klanten dat ze roestvorming hebben in de stoomoven.

Dit komt overigens bij verschillende merken voor. Het gebeurt dus niet alleen bij AEG of Atag maar ook bij mijn eigen Neff stoomoven thuis. Ik kreeg van Neff gratis een nieuwe stoomoven, maar dit doen ze natuurlijk niet tot in lengte van dagen.

Ik adviseer fanatieke stomers dus om een stoomoven te kiezen met een roestvrijstalen binnenkant (Gaggenau heeft dat bijvoorbeeld).





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten