Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

vrijdag 1 juli 2022

Verlaagd plafond in de keuken met HUE LED verlichting

De klant van project 1082 stuurde een mail met een vraag over LED verlichting. Ik had namelijk een opmerking hier over gemaakt op het installatieplan van zijn Snaidero keuken.

Ik bedoel hier mee dat een afzuigkap wel verlichting heeft, maar dat dit alleen bedoeld is om de pannen op je kookplaat aan te lichten. Dus als je groenten wilt snijden sta je dan vaak nog steeds in de schaduw te werken.




















Vandaar dat ik het fijn vind om meer licht te hebben in de keuken. Je kunt dan bijvoorbeeld (zie bovenstaande foto) een "zwevend" verlaagd plafond laten maken door de keukenmonteur. In dit plafond wordt dan LED verlichting weggewerkt. Dit kan zowel met spots naar beneden als indirect met een LED-strip.

Voor de LED verlichting kun je natuurlijk mijn LED pretpakket gebruiken (is goed voor mijn omzet $ 😁). Maar ik adviseer om LED verlichting van Philips HUE te gebruiken. Mijn systeem is dan wel goedkoper, maar mijn inziens meer bedoeld voor LED plintverlichting en verlichting in de vouwdeurkast.




















HUE haalt de monteur desgewenst voor je op bijvoorbeeld bij de MediaMarkt. Uiteraard kun je het ook gewoon zelf uitzoeken en ophalen. Dan monteert de keukenmonteur het voor je.

Philips HUE verlichting kun je heel eenvoudig van kleur veranderen. Dat ziet er niet alleen fancy uit maar is ook practisch bij met name een wit hoogglans keuken. Je kunt de kleur van de keuken dan elk moment van de dag veranderen. In onderstaande video legt de klant uit waarom dit zo leuk is (meer aan eind van de video).



Tenslotte nog even over monteur Jan Levien. Hij heeft nu al vaak dat HUE systeem voor klanten gemonteerd. Dus als je het fijn vindt dan regelt hij het ook in voor je met de app.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten