Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

dinsdag 16 december 2014

De nieuwe FullSteam oven van Neff / hoge druk stoomoven

Sinds kort heeft Neff een FullSteam oven in de collectie. Een echte stoomoven en volwaardige oven in 1 apparaat. Deze FullSteam oven (de Neff B48FT68N0) heb ik op dit moment in de nieuwe Snaidero Ola 20 keuken zitten.

Persoonlijk ben ik heel erg enthousiast over de hoge druk stoomoven in combinatie met een goede hetelucht oven. Toch denk ik dat de nieuwe FullSteam oven een goed alternatief kan zijn voor verschillende klanten. En dat om hoofdzakelijk deze redenen:

- Esthetisch; de hoge druk stoomoven heeft een rvs deur en past om eerlijk te zijn niet goed bij het zwarte glas van de nieuwe lijn inbouwapparatuur.
- Financieel; een hoge druk stoomoven combineren met een aparte oven is natuurlijk wat minder voordelig als alles in 1 apparaat.
- Ruimte; niet iedereen heeft de ruimte om heel veel apparaten naast elkaar te monteren in de keuken.


De oplossing met de hoge druk stoomoven heeft natuurlijk het grote voordeel dat dit apparaat aangesloten is op zowel de water aanvoer als de water afvoer. Dit is gewoon een heel groot verschil in gemak.

Daarnaast heb je natuurlijk met de hoge druk stoomoven een tijdvoordeel (met name bij zaken zoals aardappelen en groenten).

Hoe dan ook. Over de hoge druk stoomoven heb ik al vaker wat geschreven.

Hoe dan ook. Om m`n klanten goed voor te kunnen lichten wilde ik graag meer te weten komen over deze oven. Dus de gebruiksaanwijzing goed doorgelezen en dingen geprobeerd klaar te maken. Vandaag dus: Kreeft.


Zelf ben ik meer van de mosselen uit de stoomoven, vandaar dat ik Maarten heb gevraagd om met mij Kreeft te proberen. Het is dus 8 minuten op 100 graden in de stoomoven.


Maarten heeft er nog van alles bij gemaakt én alles staat ook nog eens op video. Ik hoop deze video vóór de kerst online te hebben zodat jullie het thuis ook kunnen klaar maken.

Voor de mensen die liever wat anders willen klaar maken, kijk gerust rond op de pagina voor kooklessen en recepten op m`n website.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten