Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

dinsdag 17 juni 2014

Keuken in Zeeland (project 637)

Zoals ik gisteren al schreef is vanmorgen de keuken bezorgd van project 637 in Zeeland. Voor de montage van deze Snaidero keuken is monteur Steef ingepland. Hij is als eerste begonnen met de 120cm brede pantrykast. Zo`n pantrykast is bedoeld om je keukenapparatuur (blender/waterkoker etc) uit het zicht te houden. In dit blogberichtje staat een video ingesloten van de pantrykast.


Inmiddels staan de hoge kasten opgesteld in de nis (uitsparing in muur). De hoogglans gelakte deuren heeft de monteur er af gehaald om beschadigingen te voorkomen.

Vóór de wand met hoge kasten komt straks het keukeneiland te staan. Dit eiland wordt met 360x120cm lekker groot zodat je genoeg ruimte hebt om te kokkerellen. Op dit eiland komt een strak werkblad in wit corian. Over verschil tussen Composiet en Corian werkbladen heb ik al eerder wat geschreven.


De aannemer van klant heeft overigens de omtimmering voor de hoge kasten van te voren al gemaakt. Ook het plafond met de geïntegreerde afzuigkap is van te voren al gemonteerd. Het viel Steef zelfs op dat alle leidingen keurig waren voorbereid volgens mijn installatieplan, kom je ook wel eens anders tegen. Complimenten!

Omdat er al zoveel van te voren is gedaan is Steef natuurlijk vrij vlot klaar met deze keuken. Ik denk dat hij eind van de week een heel eind klaar is. In werkuren natuurlijk even snel als Jan en Joop, maar omdat hij alleen werkt ben je in dagen natuurlijk wel wat meer kwijt. Hier onder de tekening die ik van te voren voor klant gemaakt heb, zo moet het er straks dus uit gaan zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten