Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 12 juni 2014

Brickwall snijplank (schuifbaar voor op keukenblad)

Voor een klant in Rotterdam zijn we bezig met een mooie Italiaanse design keuken. Deze Snaidero keuken (project 636) komt in gebouw New Orleans op de "kop van Zuid". De klant wilde wat anders als de normale snijplanken die ik lever in Iroko, vandaar dat ze voor een schuifbare "brickwall" snijplank heeft gekozen. Deze snijplanken worden met de hand gemaakt, vandaar een wat langere levertijd.


Gistermorgen was deze "brickwall" snijplank klaar. Toch maar gauw even bovenstaande foto gemaakt in de showroom; ik vind hem heel mooi geworden! Ook maar gelijk even een foto gemaakt van de andere snijplanken (hier onder). Van voor naar achter; zebrano, iroko in de lengte gezaagd met kommetje, iroko met kopse kant naar boven en helemaal achteraan de beuken versie. Op de voorkant van de snijplanken heb ik overigens een "oor" waardoor je de snijplank makkelijk over het werkblad schuift.


Ik had het misschien al vaker op het blog gezet, maar die houten snijplanken doe ik omdat hout de keuken warmte geeft. Als keukendeur of werkblad is hout wat minder geschikt (gevoelig voor vocht). Ik werk zelf veel met staal en lak (zoals bij onderstaand S20 keuken eiland). Heel degelijk, maar ook wel ietwat zakelijk. Het hout brengt de boel dan wat meer in balans.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten