Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

woensdag 30 mei 2012

Snaidero keuken in Heerhugowaard

Gisteravond ben ik naar Heerhugowaard gereden om te gaan koken in de nieuwe Snaidero keuken die ik daar onlangs heb geleverd. Het was leuk en gezellig, ook altijd leuk om samen met klant nog even een evaluatie te doen achteraf.
In de showroom (een half jaar terug) had ik beloofd om mossels te komen maken uit de stoomoven, maar helaas was ik dat vergeten (excuus). Ik had dus vlees en groente meegenomen om klaar te maken met de hoge druk stoomoven. Bij klant aangekomen zag ik de mosselgroenten al liggen, maar heb ze uitgelegd dat er nu geen mosselen zijn. Vroeger waren er altijd mosselen in de maanden waar een "r" in de maand zat. Inmiddels zijn er bijna het hele jaar door mossels behalve in de maanden mei, juni en juli. In die maanden worden de mosselbanken met rust gelaten zodat de mossels zich kunnen voortplanten. Bij het klaarmaken van de mosselen in de hoge druk stoomoven zijn trouwens geen mosselgroenten nodig. Gewoon 13 minuten in de gaatjespan op 85 graden. Helemaal niets er bij en super lekker. Ik heb op deze pagina de "instructies" e.d. gezet voor de mossels uit de stoomoven. Hoe dan ook, geen mossels uit de stoomoven maar vlees deze keer. Gelukkig vond klant het ook leuk en lekker, ook voor mij is het wat leuker omdat je meer moet "doen". Bij mossels ben je zo klaar, is wel een beetje saai als ik daar helemaal voor uit Zeeland moet komen. De keuken in Heerhugowaard is trouwens geplaatst door monteur Mart, gisteren is Mart begonnen in Ede om daar een Snaidero keuken voor me te plaatsen. Jan en Joop zijn weer terug in Zeeland, ze zijn een badkamer aan het monteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten