Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

vrijdag 3 maart 2023

Gaskookplaten uit de mode

Zelf doe ik geen zaken met het Nederlandse merk Pelgrim, maar sinds vandaag levert dit bedrijf geen gaskookplaten meer (zie onderstaand bericht).

Neff is hier jaren terug trouwens al mee gestopt hier in Nederland, maar dat doet er niet toe. Mijn punt is dat gas wel een beetje uit de mode begint te raken 😀.


















Hier in de showroom heb ik denk ik al 15 jaar geen gaskookplaat meer. Maar héél af-en-toe lever ik toch gas. Zoals bijvoorbeeld voor die Snaidero keuken in Italië heel lang geleden waar de klant maar 1 electra groep had voor het hele huis (in een nieuwbouwhuis!🙄).

Hoe dan ook. Heel soms heb ik toch een gaskookplaat nodig. In dat geval heb ik nog steeds een paar opties. Zoals AEG en Gaggenau (twee uitersten).


















Bij AEG heb ik vorig jaar 1 keer een apparaat gekocht en dat was zo`n gaskookplaat voor een klant in Middelburg die persé met gas wilde koken.

Met Gaggenau doe ik uiteraard heel veel zaken. Dit jaar hoop ik mijn eerste gaskookplaat van Gaggenau te verkopen aan de vader van de klant in Middelburg waar ik het net over had.



Dan nu tenslotte de moraal van het verhaal 😃. Gaskookplaten zijn inderdaad uit de mode maar ik denk dat er toch altijd nog wel klanten op gas willen koken. Ik wil toch een paar voorbeelden noemen waar gas handig voor is:

- Situaties waarbij klanten weinig groepen hebben in de meterkast en waar de meterkast ook lastig is uit te breiden (de situatie van de Snaidero keuken in Italië wat ik net noemde).

- Situaties waarbij de stroom bij klanten nogal eens uit kan vallen (zoals de Snaidero keuken die ik in Suriname heb geleverd). Voor ons huis in de Filipijnen hebben we trouwens ook een extra keuken met gaskookplaat voor het geval de stroom uitvalt.

- Situaties waarbij de klant "Nokia" techniek wilt. Ik bedoel dus dat de kookplaat het jarenlang moet doen zonder dat er een servicemonteur op bezoek moet. Een inductiekookplaat is toch meer complexe techniek. Het komt dus regelmatig voor dat er service op zit (daarom bovenstaande video). Zoals een printplaatje vervangen een jaar of 6 na montage.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten