Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

zaterdag 1 september 2012

Koken met de stoomoven

Vandaag had ik afgesproken met klanten om te gaan stomen met de verschillende stoomovens (hogedruk en lage druk) zodat ze een afgewogen keuze konden maken. Ik heb mossels met ze gemaakt op 85 graden en 14 minuten. Nu denken veel mensen (ook deze klant) dat dit niet kan in de hoge druk stoomoven, als zou de drukstoomoven alleen op hoge druk werken. Gelukkig is dit niet het geval. De Míele DG4164 hogedrukstoomoven kan zowel drukloos als onder druk werken. In Jip en Janneke taal, je kunt de hoge druk stoomoven instellen op bijv. 60 graden, maar ook op 120 graden. Voor kwetsbare dingen (zoals vis) gebruik je bijvoorbeeld 85 graden. Voor bij de mossels had m`n klant zijn eigen wijn meegenomen (hij heeft er meer verstand van als ik). Daarom heb ik maar vers geplukte appels meegenomen. Thuis heb ik dit jaar een leuke appeloogst, het boompje op onderstaande foto kan het gewicht amper dragen. De appels kan ik ook weer wecken met de stoomoven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten