Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

dinsdag 7 juni 2022

Keukenbeurs EuroCucina Milaan 2022

Eindelijk is er dit jaar weer eens een EuroCucina keukenbeurs in Milaan. Snaidero staat er en daarom ben ik er uiteraard ook (net als anders).

















Het is volgens mij wel wat rustiger als anders. Ik kan veel dichter bij de ingang parkeren. Ook valt het verkeer richting de beurs wel mee.

















Op de stand van Snaidero is het juist wel druk. Je moet er van te voren wel registreren, maar dat weerhoudt de bezoekers dus toch niet. Het is toch ouderwets dringen geblazen.

Snaidero heeft dit jaar onder andere een Snaidero Ola keuken opgesteld. Niet een nieuwe versie of zo maar een aantal updates:

- De speciale Pininfarina poot kan nu ook op kleur gespoten worden (net als de deuren). Voor mij persoonlijk niet zo`n goed idee (het hout van nu is minder kwetsbaar als lak). Maar misschien denken de klanten er anders over.

- De Ola kan nu ook in hout (ook op de ronde deuren).

- Er is een verbindingsbovenkast gekomen om de haakse hoek tussen een bovenkast en hoge kast weg te halen. Dit is dus een vergelijkbare kast als de Ola 2000 had (hier onder daarom een foto van de Ola 2000 zoals deze in mijn showroom stond in Arnemuiden).

















Naast de Ola staat er ook een Link. Deze keuken heeft een grote "pantrykast" gekregen zoals ik bijna standaard in mijn keukens toepas. Snaidero maakt `m echter met pocketdoors (deuren die je naar binnen schuift). Ook maakt Snaidero `m dubbel zo groot als mij. Ik noem `m daarom maar voor het gemak de "pantrykast XL".

Achter de deuren zitten dan de ovens, een spoelbak en kraan en ook lades. Om je handen te wassen moet je dan natuurlijk wel de pocketdoors open doen. Dus of het nou zo heel handig is?

















De keukenleveranciers waren trouwens met z`n allen heel creatief bezig geweest. Op zowat elke stand op de beurs nu staat zo`n donkere keuken met een pantrykast XL. Al heeft iedereen er natuurlijk wel z`n eigen draai aan gegeven. De kleur van de kasten achter de vouwdeuren of de hoeveelheid lades doet men wat anders maar verder is het helaas veel van het zelfde.

Naast de 2 genoemde keukenmodellen had Snaidero natuurlijk meer keukens mee genomen. Ik probeer er binnenkort wel een video over te maken (ook van de andere dingen die ik op de beurs gezien heb).

En over video gesproken. Ik heb er onlangs weer eentje gemaakt met een update over de inbouwapparaten, de nieuwe Snaidero Ola keuken in de showroom en wat beeldmateriaal van vliegen met de Cessna van de zaak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten